Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2263246   AICLE Inicial
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   3/7/2024 - 4/8/2024 (45 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Doqua
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 03/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   110
  
Descripció i   Metodologia:   Per a poder realitzar aquest curs, els assistents han de tenir un nivell mínim del B2 com a titulació oficial.

Pel que fa a la seva metodologia, aquest curs és en format online, de manera que els participants podran entrar al curs en el moment que considerin.

El curs es compon de quatre mòduls: 3 de 10 hores on s'expliquen els principis de l’enfocament AICLE (elements, conceptes i planificació d'una unitat) i un últim mòdul de 15 hores de pràctica, on l'alumne aplicarà els coneixements adquirits en una unitat didàctica d'AICLE.

Els mòduls s'aniran obrint cada setmana, sense tancar-se, per donar temps als participants a finalitzar les seves activitats. Cada mòdul es compon d'una sèrie d'escenaris en els quals es treballen els diferents continguts a desenvolupar.

Metodologia

El curs segueix la tècnica del storytelling de manera que els participants aprenguin per contextualització, a partir de situacions problema a resoldre. Així, el curs s'inicia amb un cas pràctic a resoldre presentat per un personatge (presentador), el qual anirà acompanyant als participants al llarg del curs, exposant-los diferents situacions a resoldre i generant conflictes cognitius a partir de les historietes protagonitzades per dos docents.

L'ús dels fòrums de participació serà habitual, bé sigui perquè l'alumnat expressi els seus coneixements previs sobre les qüestions plantejades pels personatges i, després, reconstrueixi les seves respostes, com per proposar les diferents activitats que hauran de dissenyar.

A més, el personatge presentador anirà oferint als participants del curs diferents recursos que els ajudaran a construir, de forma individual i col·lectiva, els continguts treballats.

Algunes de les activitats que els participants s'aniran trobant seran de tipus autocorrectiu, de manera que sempre puguin rebre un feedback pedagògic immediat del perquè la seva resposta era correcta o incorrecta.

Publicitat:

Aquest curs està publicat a la web (www.doqua.cat) i a les xarxes socials (Facebook i Twitter). També enviem mails informatius a escoles i instituts.
  
Objectius   Quan els alumnes acabin aquesta formació, seràn capaços de:

Dissenyar una unitat didàctica basada en l’enfocament AICLE, a partir dels coneixements sobre els seus elements principals, els tipus d’activitats més adients i l’avaluació dels aprenentatges.

Per assolir aquest objectiu general, es proposen els següents objectius específics de cada mòdul:

1.Identificar els principals elements que conformen l’enfocament AICLE, utilitzant la llengua anglesa per adquirir una visió global sobre aquests elements, amb la finalitat d’implementar aquest enfocament en diverses etapes educatives.

2.Dissenyar activitats d’aprenentatge basades en l’enfocament AICLE, adaptades a les diferents etapes educatives (infantil, primària, secundària i adulta) per tenir una visió general de com s'utilitza a les diferents etapes i poder utilitzar una segona llengua en el procés d'ensenyament-aprenentatge i per a la millora personal en aquest idioma.

3.Integrar l’aprenentatge de les competències bàsiques en les propostes d'aprenentatge basades en l’enfocament AICLE i avaluar els diversos nivells d’assoliment dels alumnes a partir d’activitats d’avaluació adaptades a aquest enfocament.

4.Dissenyar una unitat didàctica, formada per diverses activitats, basada en l’enfocament AICLE, posant en practica tots els aprenentatges realitzats i en la qual apareguin els elements, tècniques i enfocament esmentats durant el curs.
  
Continguts   1.Introducció a l’enfocament AICLE i als conceptes relacionats:
1.1.Definició d’AICLE.
1.1.1.Orígens d'AICLE i com es va arribar a ser un enfocament d’èxit.
1.1.2.Importància d'AICLE en la motivació dels estudiants i de l'anglès com una segona llengua.
1.2.Elements de l’enfocament AICLE.
1.2.1.Les 4 C: Contingut, Cultura, Cognició i Cultura.
1.2.2.Altres característiques integrals d’AICLE.
1.2.3.La taxonomia de Bloom.
1.2.4.Habilitats de pensament d'orde menor i superior (LOTs vs HOTs).
1.2.5.Les raons d’AICLE.
1.2.6.Escala d'AICLE (parcial o total).
1.2.7.Models curriculars: etapes infantil, primària, secundària i adulta.
1.3.Activitat d’aplicació: mapa conceptual dels principals elements de l’enfocament AICLE

2.AICLE en anglès:
2.1.AICLE en anglès
2.1.1.Les metodologies que han influït l’AICLE.
2.1.2.AICLE en llengua anglesa: llenguatge "de", "per a" i "a través de"; el Tríptic del Llenguatge;
"scafolding" del llenguatge (escriure, llegir, escoltar i parlar).
2.1.3.Èmfasi en la forma i el significat.
2.2.Dins de l’aula
2.2.1.Idees per a l'escola primària i secundària.
2.2.2.La lliçó AICLE de 60 minuts.
2.3.Activitat d’aplicació: proposta d’una sessió AICLE

3.AICLE, les competències, l'avaluació i planificació d'una unitat:
3.1.AICLE i les Competències Bàsiques.
3.1.1.Naturalesa flexible d’AICLE.
3.1.2.Etapes per a la planificació d'una unitat (la piràmide d’AICLE).
3.1.3.Estudi de les competències.
3.2.L'avaluació en l’enfocament AICLE.
3.2.1.Una mirada particular a l’avaluació.
3.3.Activitat d’aplicació: confecció d’una graella d’avaluació.

4.Unitat Didàctica d’AICLE:
4.1.Treball guiat per a la planificació d'una sessió.
4.2.Activitat d’aplicació: confecció d’una unitat didàctica AICLE (diverses activitats)
  
Formador/a   Bruce-Raju Tarlton // Dídac Arnau Terrones
  
Avaluació   L'avaluació consistirà en la realització de les activitats autocorrectives que es troben dins de cada mòdul així com les activitats que cal entregar com a feina en finalitzar cada mòdul i que formaran part de l'avaluació final on s'avaluaran els conceptes més importants del curs. Aquestes activitats, concretament, són les següents:

- Mòdul 1: Confeccionar un mapa conceptual en la que apareguin tots els elements explicats en aquest apartat i les relacions que s'estableixen entre ells.

- Mòdul 2: Descriure, en llengua anglesa, el desenvolupament d'una activitat AICLE d'una durada màxima de 60 minuts.

- Mòdul 3: Crear una graella d'avaluació entre iguals per a una unitat didàctica

- Durant el mòdul 4 es guiarà als alumnes, i es deixarà temps de treball individual, per tal de dur a terme una activitat d'aplicació, en la que hauran de dissenyar una sessió d'AICLE que pugui ser aplicable en una aula.

- En finalitzar el curs, els alumnes hauran d'omplir amb caràcter obligatori, l'enquesta de satisfacció final del curs.

D'altra banda, els alumnes hauran de participar en els fòrums d'aquelles unitats en les quals es demani de manera obligatòria per superar el curs. Tots aquests punts són de participació obligatòria i seran corregits pel tutor assignant una nota numèrica de 0-100 en cadascuna de les activitats. Per a superar la formació, cada alumne haurà d'haver participat en totes les activitats de caràcter obligatori i haver obtingut una nota final mínima d'un 80% en la qualificació global del curs.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat d'aprofitament de l'activitat, l'alumnat haurà de:

•Dur a terme totes les activitats proposades i superar-les amb el mínim del 80% de qualificació.

•Contestar a les preguntes que es demanen en els fòrums de participació (en aquells mòduls on es formulin les preguntes inicials). Aquests fòrums són qualificats pel tutor amb una nota de 0 a 100. Per a superar les activitats, han d'obtenir una nota mínima del 80%.

•Efectuar les entregues d'aquelles activitats que s'indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l'avaluació final. Per a superar les activitats, han d'obtenir una nota mínima del 80%.

•Entregar la tasca final d'aplicació requerida en el mòdul 4, en la que es puguin observar tots els coneixements adquirits al llarg dels mòduls anteriors. Per a superar les activitats, han d'obtenir una nota mínima del 80%.
  
Persones  destinatàries   Curs internivell destinat a professorat d'infantil, primària i secundària del centre amb nivell mínim de B2 de llengua estrangera.
  
E-mail   hola@doqua.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 18/10/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).